Feedback

X
La tecnologia della parola. Didattica inclusiva e lettura

La tecnologia della parola. Didattica inclusiva e lettura

it

0 Ungluers have Faved this Work
The subject of this volume are the problems related to the acquisition of instrumental literacy skills in primary school. Starting from the analysis of the results from OCSE PISA and IEA Pirls, the work relates the development of reading automatism with the trends highlighted by the two surveys; presents the didactics as the methodology for the development of reading automatism; propose a set of technological tools to support the acquisition of instrumental literacy.

Le problematiche connesse all'acquisizione della competenza di lettura strumentale all'interno della scuola primaria. Muovendo dall'analisi dei risultati delle indagini OCSE PISA e IEA Pirls, il testo mette in relazione lo sviluppo dell'automatismo di lettura con i trend evidenziati dalle due indagini; presenta la didattica semplessa quale metodologia per lo sviluppo dell'automatismo di lettura; propone una rassegna degli strumenti tecnologici per il supporto all'acquisizione della lettura strumentale.

This book is included in DOAB.

Why read this book? Have your say.

You must be logged in to comment.

Rights Information

Are you the author or publisher of this work? If so, you can claim it as yours by registering as an Unglue.it rights holder.

Downloads

This work has been downloaded 210 times via unglue.it ebook links.
  1. 31 - pdf (CC BY-NC-ND) at OAPEN Library.

Keywords

  • EAS
  • Education
  • IEA Pirls
  • MBT
  • OCSE PISA
  • primary school
  • reading literacy
  • simplexity
  • Society & Social Sciences

Editions

edition cover

Share

Copy/paste this into your site: